Firmy pożyczkowe, czyli tak zwane parabanki, dają szansę na zatrudnienie wielu osobom, nie wymagając przy tym doświadczenia w branży finansowej. Jak się okazuje, jest to dobre rozwiązanie dla tych, którzy chcieliby rozpocząć swoją karierę w branży finansowej, nie posiadając z nią wcześniej styczności. Mówimy tu między innymi o osobach, które dopiero ukończyły studia lub również i takich, które postanowiły się przebranżowić.

Jak zatem rozpocząć współpracę z taką firmą i na czym ona właściwie będzie polegać?

W pierwszej kolejności, powinniśmy przesłać swoje CV do firmy, w której chcielibyśmy pracować. Niektóre z nich umożliwiają potencjalnym współpracownikom zgłoszenie telefoniczne lub za pośrednictwem formularza znajdującego się na stronie internetowej. Następnie taki kandydat, zostaje zaproszony na rozmowę rekrutacyjną podczas której dowiaduje się na czym będzie polegać jego praca, jakie otrzyma za nią wynagrodzenie oraz na podstawie jakiej umowy związany będzie z pracodawcą.

Kolejno kandydat zostaje zgłoszony na szkolenie, na którym zostaje mu przekazana wiedza na temat oferowanych produktów, technik sprzedaży oraz wielu innych przydatnych zagadnień, które ułatwią mu pracę.

Praca w takiej firmie może być zarówno stacjonarna, jak i terenowa (mobilna). W przypadku pierwszej opcji dany pracownik obsługuje klientów, którzy przychodzą po pożyczkę do placówki. Jeżeli mowa o pracy w terenie, to osoba taka ma obowiązek jeżdżenia do domów klientów, dla których przygotowana została chwilówka, a następnie podpisywania umowy i wypłacania środków w niej wskazanych. W zakresie obowiązków doradcy (bo tak z reguły nazywa się ten rodzaj stanowiska) jest odbieranie rat z tytułu zawartej umowy. Na tej podstawie pracownik ma wypłacaną określoną kwotę uzależnioną od ilości podpisanych z klientami umów oraz od kwoty jaką odzyskał od klientów.